سرخط خبرها

امام جمعه اصفهان: معلمان صرفا به تخصص‌آفرینی نپردازند | بسیاری از افراد معیشت‌شان به سختی افتاده است

  • کد خبر: ۱۰۷۲۷۸
  • ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
  • ۲
امام جمعه اصفهان: معلمان صرفا به تخصص‌آفرینی نپردازند | بسیاری از افراد معیشت‌شان به سختی افتاده است
امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به سالگرد شهادت شهید مطهری و روز معلم گفت: معلمان توجه کنند و دانش‌آموزان را با اعمال دینی آشنا کنند و صرفا به بحث تخصص آفرینی نپردازند.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید فطر در مصلی اصفهان، اظهار داشت: روز عید فطر را نباید به خوش‌گذرانی طی نکنیم، زیرا نسبت به مورد قبول واقع شدن اعمالمان در ماه رمضان اطمینان نداریم و اگر امید به قبول داریم، آن را باید با شکر تلافی کنیم.

وی افزود: براساس روایات یکی از معیار‌های قبولی روزه‌ها، پرداخت زکات فطریه است و زمان پرداخت آن برای کسانی که نماز عید را اقامه نمی‌کنند تا ظهر روز عید است و برای افرادی که نماز عید را اقامه می‌کنند تا قبل از نماز است.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: یک از نشانه‌هایی که می‌گوییم دین اسلام دین جامعی است و هم عبادت مالی و هم عبادت جسمانی را شامل می‌شود همین نماز عید فطر است که مؤمن با اقامه نماز وظیفه فردی و با پرداخت زکات وظیفه اجتماعی خود را انجام می‌دهد.

وی گفت: بسیاری از افراد معیشت‌شان به سختی افتاده، اما آبروی آن‌ها اقتضا می‌کند در کمک کردن به دیگران، سه اصل مهم که عبارت است از مخفی کمک کردن و سبقت گرفتن و خلوص که طبق آیات قرآن از لزومات کمک کردن است را رعایت کنیم، یعنی نباید انتظار تشکر و جبران کمک را از طرف مقابل داشته باشیم.

آیت الله مهدوی با اشاره به آیه ۲۴ سوره سجده، تصریح کرد: با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان ناهنجاری‌ها کم‌تر است، باید مراقب باشیم تا بعد از پایان این ماه نیز نسبت به کاهش ناهنجاری‌های خود تلاش کنیم و از خدا بخواهیم بهترین ویژگی‌ها و صفاتی که اهل‌بیت (ع) آن‌ها را داشتند به ما هم بدهد.

وی با اشاره صفات اهل‌بیت (ع) موجود در آیات قرآن، خاطرنشان کرد: دو ویژگی مهم اهل‌بیت (ع) که در قرآن نیز به آن اشاره شده است صبر و یقین دائمی است و از خدا می‌خواهیم مارا مشمول این صفات نماید.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه دو عمل در این ایام برای کسب یقین توصیه شده است، افزود: ابتدا مذاکره علمی و خصوصا علم به خالق است و راه اصلی آن تفکر یعنی تردد بر ادله خداشناسی است.

مهدوی ادامه داد: علاوه بر آن، تهذب یعنی انجام عمل صالح و توسل توصیه شده است و اگر این موارد رقم بخورد، زمینه وجود یقین در وجودمان فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: پس از معرفت نسبت به خداوند، بهترین کار‌ها طلب عافیت است که عبارت است از دو نوع عافیت جسمی و روحی؛ عافیت روحی یعنی انسان در سیر معنوی به جایی برسد که جزو یاران امام زمان (عج) باشد و در زمان ظهور، در رکاب ایشان باشد.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به سالگرد شهادت شهید مطهری و روز معلم، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در جمع اساتید خطاب به آن‌ها فرمودند لازم است خروجی شما متخصص و متعهد باشند و این نکته‌ای است که نیاز است معلمان هم به آن توجه کنند و دانش‌آموزان را با اعمال دینی آشنا کنند و صرفا به بحث تخصص آفرینی نپردازند.

وی با اشاره به روز قدس ضمن تشکر از مردم نسبت به حضور تماشایی و دشمن‌شکن در راهپیمایی، گفت: این حضور حماسی باعث تقویت مردم فلسطین خواهد شد و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری شاهد عقب‌نشینی مکرر رژیم غاصب صهیونیستی در حملات چندین سال اخیر بودیم و این مورد باعث می‌شود افرادی که به فکر سازش با این رژیم غاصب هستند، تجدید نظر کنند.

آیت‌الله مهدوی با اشاره به عملیات‌های فداکارانه جوانان در فلسطین اشغالی، تصریح کرد: این عملیات‌ها سبب ایجاد سپر دفاعی برای آن‌ها شده است و باعث پیدا کردن اراده مقاومت، تبدیل تهاجم رژیم غاصب صهیونیستی به دفع و شکست‌های پیاپی رژیم غاصب و حامی او یعنی رژیم جنایتکار آمریکا شده است که تمام این شواهد نشان می‌دهد افول و زوالی که رهبر انقلاب اشاره کردند، نزدیک است و روزی خواهد آمد که رژیم کودک‌کش صهیونیستی نه تنها از صحنه روزگار، بلکه از فکر انسان‌ها نیز محو خواهد شد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
0
0
ائمه جمعه و جماعات هم معیشت بسیار سختی دارند.
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
0
0
سلام بر امام جمعه ی محترم
معلمان صرفا بر تخصص آفرینی تاکید ندارند،مشکلات معیشتی هم از بی تدبیری دولت هاست و ارتباطی به معلمان ندارد. شخصا به این موضوع واقف هستم،این سخنان باید برای مسئولین ایراد شود نه ما
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->